dinsdag 25 mei 2010

Mijn Wensen

Ook van mij lieve mensen
De allerbeste wensen
En gezondheid ook gewenst
Met veel begrip voor je medemens

We zijn niet allemaal gelijk niet waar
Want dan zou het algauw saai zijn met elkaar
En dat gun ik niemand, dus geniet
Van elkaar en vergeet ook je naaste niet

Want die schieten er nog wel eens bij in
Soms moet je meer tijd besteden aan je gezin
Dan komt het knutselen op de tweede plaats
Anders rijdt je een scheve schaats

Als je vanavond naar de hemel kijk
Zie je een heel groot sterrenrijk
Er zijn ook mensen die daarvan genieten
En die hun buren nog even aanschieten

Voor een goede wens misschien en een glaasje
Met daarbij een lekker kaasje
En och, 't is maar heel even, dan is het voorbij
Dan ga je weer verder allebei

Dit waren weer even mijn gedachten
Een volgend gedicht laat even op zich wachten
Dus nogmaals "veel liefs" gewenst van mij
Tot in het nieuwe jaar, dan ben ik er weer bij

Ria Reijn
2006-12-31, Nieuwegein

Geen opmerkingen: