woensdag 26 mei 2010

Kerstwens van een klein mens

Ik kijk uit het raam naar de sterrenlucht
Ik zoekt naar een vallende ster
Ik slaak een hele diepe zucht
Wanneer is het eindelijk zover

Wanneer zal de kerstman nou komen
Mijn lijst met wensen is klaar
Ik heb hem al 10 keer doorgenomen
Ik ben niets vergeten, echt waar

Ik vraag een step en een bromtol
Een beer en een mand vol lego
Een fiets, een zak met knikkers, heel vol
En een politie of brandweerauto

Dat is toch niet zo veel lieve kerstman
Dat kan u toch wel brengen bij mij
Al brengt u maar een beetje hiervan
Dan maakt u me al helemaal blij

Mijn oma is alleen, die logeert dan bij mij
Zij woont van ons allemaal het verst
Dan hebben wij lekker van school vrij
Als u bij ons langs komt met kerst

Dan zal ik heel lief gaan spelen
Met alles wat u me geven wil
Ik zal met mijn broertje alles delen
Dat zal ik nu beloven, heel stil

Maar mijn aller, aller grootste wens
Is maar een klein kadootje
Ik wens dat elk, ja ieder mens
Zo lief word als mijn grootje

Ria Reijn
december 2007, Nieuwegein

Geen opmerkingen: