donderdag 27 mei 2010

Een nieuw jaar

De eerste maand is weer voorbij
Van het jaar 2010
Met sneeuw, ijs en regen erbij
En gladdigheid bovendien

Het afgelopen jaar ging snel
Ik hou het haast niet bij
Het lijkt soms wel een draaitoestel
In een cultuurmaatschappij

Dat zegt een mens die ouder wordt
En terug kijkt op haar leven
Met een lastig energietekort
Ik was altijd zo gedreven

Er gebeurt zoveel om me heen
Ik heb heel veel leed gezien
De rampen volgen achtereen
Het is haast niet te overzien

Ik kan het rustig aan gaan doen
Ik hoef niet meer zo nodig
Zo uitermate mijn best te doen
Dat is nu overbodig

Maar juist, hoe meer tijd of ik krijg
Hoe meer ik nodig heb
De dagelijkse dingen zijn een strijd
Dat is een handycap

Maar verder gaat het allemaal wel
De winter duurt wat lang
Ik ben wel blij met de lijst appel
Die geeft veel samenhang

Liefs Ria Reijn
31 januari 2009, Nieuwegein

Geen opmerkingen: