woensdag 26 mei 2010

Mijn inspiratie

Martin, jij bent degene die mij altijd weet te inspireren
Om een gedicht te maken voor ons magazine, de Appelaar
Gewoon al om het feit hoe jij mijn gedichten weet te presenteren
Alles wat ik aanlever wordt bijna letterlijk geplaatst, niets vindt je raar

Jouw schrijverskunst doet een mens naar meer verlangen
Door jouw boeken heb ik al heel wat van jou deelgenomen
Een gedichtenbundel uit te brengen onder mijn eigen naam
Mijn inspiratie doet mij hopen ook eens zover te komen

Alles wat je doet lijkt je zo gemakkelijk af te gaan
Maar ik weet dat het ook jou veel hoofdbrekens kost
Jouw organisatie talent is ook niet verloren gegaan
Dan neem ik als voorbeeld de leuke Oscards, helemaal uitgedost

Elke maand het in elkaar zetten van de Appelaar, heeft voor jou geen belangen
Je doet het voor ons, om de club te binden, en steeds weer tot een mooi geheel te maken
Je stuurt ons elke maand een herinnering om kopij die jij wilt ontvangen
Daar ben ik blij om, want anders zou het in de vergetelheid geraken

Dan ga ik er voor zitten, en het is raar maar waar
Dan komen de woorden één voor één op mijn vel
Binnen de kortste keren heb ik dan mijn gedicht klaar
Ik vind het niet altijd wat, maar jij wel

Hopelijk blijf je nog lang bij ons cluppie regisseren
Door middel van dit gedicht, speciaal voor jou gemaakt
Weet, dat wij jouw inzet heel erg waarderen
Hierbij mijn dank aan jou voor alles waar je ons mee vermaakt

januari ’09 Nieuwegein
Liefs van Ria Reijn

Geen opmerkingen: