woensdag 26 mei 2010

Mijn Jeugd

Mijn jeugd ligt al een poosje achter mij
De jaren klimmen gestaag voorbij
Ik geniet van alles wat ik nog kan doen
Al gaat het allemaal wat langzamer dan toen

Mijn grijze haren kan ik aardig verbloemen
Iedereen wil mij mevrouw gaan noemen
Dat is heel vreemd want ik voel me nog jong
Al ben ik bijna 60, en maak ik nooit meer een bokkesprong

Men zegt vaak: ouderdom komt met gebreken
Dat is ook bij mezelf wel gebleken
Een ongemakje hier en een pijntje daar
Veel wordt minder belangrijk, per jaar

Waar ik mij eerder nog over op kon winden
Is nu niet belangrijk meer, ik kan het goed vinden
Met mijn maatje en het leven wat ik nu leid
Er is veel meer aanvaardbaarheid

Ik heb in mijn leven heel wat bergen verzet
Ik heb in mijn huis het overschot bijeen gezet
Met knutselspullen kan ik nog jaren voort
Ik kan wel een winkel beginnen, hier in de poort

Maar daar zal ik niet de enige in zijn
Ik hoor vaak van anderen, met veel gein
Joh, ik kom om in al mijn knutselspullen
Ik kan er nog menig kaartje mee vullen

Maar goed, dat is allemaal materialistisch
Ik ben aardig gezond en best realistisch
Zolang dat nog lekker zo door mag gaan
Ben ik heel tevree en gelukkig voortaan

Ria Reijn
25 November, nieuwegein

Geen opmerkingen: