maandag 1 maart 2010

Lieve jongen

Waarom kwam jij op aarde
Wat was de zin daarvan
Het heeft zo weinig waarde
Als jij niet blijven kan

Het had vast wel een reden
Dat jij ons weer verliet
Jij hebt zoveel geleden
Die reden zag ik niet

Jouw leven was een lange strijd
Jij hield veel van muziek
Je ouders waren er altijd
Altijd was jij al ziek

Ik hoop dat jij een engel bent
Die iemand begeleid
Dan heeft het toch nog zin gehad
Dat jij het aardse mijd

De jaren dat je bij ons was
Zullen wij nooit vergeten
Misschien ontmoet ik jou alras
Dan zal ik het pas weten

Wat er na dit leven komt
Ik weet dat er iets is
Ik hoop dat jij er liefde vondt
En weinig droefenis

Jij was een zon op aarde
Jij was een hartekind
Wij schatten jou op waarde
Jij was heel erg bemind

Nog altijd wordt jij hier herdacht
We zullen nooit vergeten
Dat jij ons zoveel vreugde bracht
Dat mag je nu wel weten

Dag lieve jongen, sta ons bij
In ons aardse bestaan
En maak voor ons het leven blij
Wat fijn dat je hebt bestaan

Ria Reijn
2004-06-17 Nieuwegein

Fabian overleed na zijn levenlang ziek te zijn geweest op 2 februari 1991, hij was 3½ jaar

Geen opmerkingen: